Man kan med rette sige, at vores danske kunde DinParkering er næsten som en schweizerkniv, når det gælder parkeringsbranchen – fleksibel, effektiv og nem at bruge. Men på trods af at DinParkering tilbyder en bred vifte af skræddersyede løsninger og tjenester til parkeringsbranchen, kæmpede DinParkering med likviditet og lav kundetilfredshed. Det var her, Alektum Group kom ind for at hjælpe.
En vigtig nøgle til de fleste virksomheders succes er at have en høj kundetilfredshed, hvilket igen fører til skabelse af brandambassadører og en sympati for brandet. I DinParkerings tilfælde kæmpede de med lav kundetilfredshed blandt deres debitorer på grund af lav tilgængelighed og mangel på effektive løsninger. Samtidig ønskede de at optimere processerne for at reducere tiden samt omkostningerne til kundeservice. Udover dette følte den danske parkeringsvirksomhed et behov for at opnå et hurtigere cashflow og samtidig sænke deres kredittab.
“Da vi indledte samarbejdet med Alektum Group, ønskede vi, at de skulle hjælpe os gennem hele værdikæden – noget vi vidste, at de har gjort før. Vi havde brug for at ændre vores kunders opfattelse af os og samtidig forbedre vores cashflow” siger Noor Uzbek, administrerende direktør i DinParkering.
Sammen med vores kunde udviklede vi værktøjer til at optimere deres interne kundeservicefunktion og gjorde dem mere tilgængelige for deres debitorer. ‘Vi implementerede en ny inkassostrategi ved hjælp af scoringsmodeller og digitale betalingsløsninger og gjorde det lettere at komme i kontakt med debitorer gennem individuelle såvel som digitale kontaktløsninger.
Endelig kunne vi gennem vores samarbejde med DinParkering finde nye indtægtskilder og yderligere måder at udløse betalinger i et hurtigere tempo, hvilket gjorde det lettere for dem at øge deres cashflow og mindske deres kredittab, præcis som de ønskede.
“De løsninger, som Alektum Group leverede, viser virkelig deres mangfoldighed. Deres evne til at se og forstå kundens behov er enestående. Deres scoringsmodel og digitale betalingsløsninger beroliger os med, at vi altid træffer den rigtige beslutning for hver enkelt debitor.”
Alle disse læringer og forbedringer skulle vise sig at være differentielle for DinParkering. Som følge af vores samarbejde har det danske parkeringsselskab øget sin tilgængelighed med 22 %, hvilket har resulteret i færre klager og højere kundetilfredshed blandt deres debitorer. Derudover har DinParkering færre kundeserviceforespørgsler fra debitorer, hvilket resulterer i omkostningsbesparelser og et stærkere brand image.
DinParkering har også forbedret deres løsningsgrad med en faktor 10, samtidig med at de har reduceret den tid, det tager for deres debitorer at betale gælden.