Kundeservice

Hvordan kan vi hjælpe dig? Her kan du få svar på dine spørgsmål og overvejelser. Hvis du ikke finder det, du søger, er du naturligvis velkommen til at kontakte os!

  • Jeg vil gerne betale. Hvordan gør jeg det?

    Vi har gjort det let for dig, og derfor tilbyder vi forskellige typer af betalingsmetoder – bl.a. Mobile Pay, kortbetaling, bankoverførsel eller indbetalingskort. Betalingsoplysningerne kan findes i det brev, vi har sendt til dig eller ved at logge ind på ‘Mine sider’. Kontakt os, hvis du har spørgsmål, så er vi klar til at hjælpe dig.

  • Hvorfor har jeg modtaget et inkassokrav?

    Hvis du ikke betaler din regning til tiden modtager du rykker. Du kan modtaget op til 3 rykkere inden sagen overføres til inkasso. I kravskrivelsen, der er blevet sendt til dig, står der, hvem du skylder penge til og for hvad.

  • Jeg har modtaget et inkassokrav fra Alektum, har jeg fået en registrering i RKI eller Debitor registret nu?

    Et inkassokrav betyder ikke, at du er registreret i RKI eller Debitor registret. Inkasso betyder, at en person (eller et selskab) har et krav på en anden person (eller et selskab). Inkassofirmaet repræsenterer den part, der ikke har modtaget betaling til tiden, og sikrer, at gælden betales. Hvis du ikke betaler eller bestrider et sådan krav, kan sagen blive behandlet i retten.

  • Jeg betalte fakturaen, før jeg modtog inkassokravet. Skal jeg stadig betale inkasso omkostningerne?

    Du er velkommen til at kontakte os, og evt. fremsende kvittering til os, så vi sammen kan se på din sag, herunder hvad status er.

  • Kan jeg dele betalingen? Jeg kan ikke betale lige nu, hvad skal jeg gøre?

    Hvis du ikke har råd til at betale hele din gæld lige nu, er det vigtigt, at du kontakter os så hurtigt som muligt, så vi sammen kan se, om vi kan finde en løsning.

  • Hvad sker der hvis jeg ikke betaler?

    Hvis du ikke betaler, kan din sag blive behandlet i retten. I denne forbindlese tilskrives der yderligere gebyrer. Du risikerer også at blive registretret i RKI eller Debitor registret. Hvis du bliver registreret som dårlig betaler i disse registre, kan det være svært for dig for eksempel at købe på faktura, få et mobilabonnement eller få et banklån. Derfor er det vigtigt, at du kontakter os, hvis du ikke kan betale lige nu.